Us recordem que el proper diumenge 17 de juliol hi ha Assemblea del Centre d'Estudis d'Arqueologia i Història de Mataró.
Començarem a les 10.00 hores a Torre Llauder, per conèixer les novetats de la campanya d'enguany.
Continuarem a can Boet, per a tractar els temes de l'ordre del dia.
I acabarem amb un pica-pica vermutero.
De passada, també us anunciem dues activitats culturals interessants per la setmana vinent:
En primer lloc, la inaguració el dia 20 de la recent restaurada Capella dels Dolors. Serà interessant fer-ne una ullada i veure les pintures de Viladomat amb tot el seu esplendor.
En segon lloc, el dia 21 hi haurà la presentació del darrer llibre de l'Enric Subiñà que parla del Mas Falguera, es realitzarà al mateix mas ubicat a la Baixada d'en Massot.
Bé, com veieu, abans de les Santes, anem escalfant motors!
dimecres, 13 de juliol del 2016
Etiquetes de comentaris:
Assemblea 2017,
Capella dels Dolors,
Enric Subiñà,
Mas Falguera,
Torre Llauder
diumenge, 5 de juny del 2016
Bon dia!
Amb el bon temps arriben les excavacions.
Aquest mes a Torre Llauder es portaran a terme les campanyes que anualment es programen amb estudiants universitaris.
Recordeu als que hi vulguin anar a fer la visita, i fins i tot, col·laborar, si escau, que l'activitat es fa entre setmana.
En tot cas, us poseu en contacte amb el Centre de Patrimoni Cultural i Natural a Can Boet, per tal de concretar i coordinar-vos.
Ja us mantindrem informats!
Amb el bon temps arriben les excavacions.
Aquest mes a Torre Llauder es portaran a terme les campanyes que anualment es programen amb estudiants universitaris.
Recordeu als que hi vulguin anar a fer la visita, i fins i tot, col·laborar, si escau, que l'activitat es fa entre setmana.
En tot cas, us poseu en contacte amb el Centre de Patrimoni Cultural i Natural a Can Boet, per tal de concretar i coordinar-vos.
Ja us mantindrem informats!
Etiquetes de comentaris:
2016,
campanyes arqueològiques,
Torre Llauder
diumenge, 29 de maig del 2016
Hola de nou!
Us volem agrair a tots els assistents que van fer possible que la visita guiada que es va fer el passat diumenge 22 de maig al Veínat de Traià sigués tot un èxit.
Es va aplegar un grup nodrit de vilatans tant d'Argentona com de Mataró, els quals van poder gaudir d'un dia primaveral molt agradable, així com de les erudites explicacions fetes per l'Enric Subiñà i en Josep Antoni Cerdà.
Fins i tot, el grup va poder fer degustació del vi que es cultiva per la contrada visitada, a la vegada que es va fer una caminada suau i agradable.
Per tant, es va poder practicar la màxima mens sana in corpore sano! Aquell matí es va alimentar tant el cos com l'esperit!.
Us adjuntem fotografies del dia, i esperem que aquest tipus de visites guiades, obertes a tothom, es puguin tornar editar ben properament. Us mantindrem informats!
Us volem agrair a tots els assistents que van fer possible que la visita guiada que es va fer el passat diumenge 22 de maig al Veínat de Traià sigués tot un èxit.
Es va aplegar un grup nodrit de vilatans tant d'Argentona com de Mataró, els quals van poder gaudir d'un dia primaveral molt agradable, així com de les erudites explicacions fetes per l'Enric Subiñà i en Josep Antoni Cerdà.
Fins i tot, el grup va poder fer degustació del vi que es cultiva per la contrada visitada, a la vegada que es va fer una caminada suau i agradable.
Per tant, es va poder practicar la màxima mens sana in corpore sano! Aquell matí es va alimentar tant el cos com l'esperit!.
Us adjuntem fotografies del dia, i esperem que aquest tipus de visites guiades, obertes a tothom, es puguin tornar editar ben properament. Us mantindrem informats!
Etiquetes de comentaris:
Enric Subiñá,
Josep Antoni Cerdà,
rajoles catalanes,
Sant Jaume deTraià,
Veïnat de Traià,
Visita guiada
dijous, 12 de maig del 2016
Us proposem una nova activitat pel proper diumenge 22 de maig.
Visita comentada per Enric Subiñà als entorns de Sant Jaume de Traià.
L'acte hi col·labora el Centre d'Estudis Argentonins.
Ens trobem a la Plaça Nova d'Argentona a les 09.30 hores.
Iniciarem una caminada per el veïnat de Traià, amb visita de masies emblemàtiques i, també, de les restes de la capella de Sant Jaume.
Cal anar còmmode en vestimenta i calçat, portar aigua, i anar protegit en cas de dia asolellat.
No cal preinscripció i l'activitat és gratuïta.
Us hi esperem,
La Junta del Centre d'Estudis d'Arqueologia i Història de Mataró.
Visita comentada per Enric Subiñà als entorns de Sant Jaume de Traià.
L'acte hi col·labora el Centre d'Estudis Argentonins.
Ens trobem a la Plaça Nova d'Argentona a les 09.30 hores.
Iniciarem una caminada per el veïnat de Traià, amb visita de masies emblemàtiques i, també, de les restes de la capella de Sant Jaume.
Cal anar còmmode en vestimenta i calçat, portar aigua, i anar protegit en cas de dia asolellat.
No cal preinscripció i l'activitat és gratuïta.
Us hi esperem,
La Junta del Centre d'Estudis d'Arqueologia i Història de Mataró.
Etiquetes de comentaris:
activitat,
Argentona,
Sant Jaume de Traià
dimarts, 26 d’abril del 2016
Hola a tothom!
Us proposem una activitat que organitza el Museu de Vilassar de Dalt.
La sortida prevista pel diumenge 1 de maig preveu la visita dels entorns de can Boquet.
En un petit radi d'acció aquesta zona és curulla de jaciments prehistòrics: la cova de la Granota, la cova de Pau, la Cova d'en Joan, el dolmen de la Roca d'en Toni, i altres rocams. També compta amb restes medievals, i com a petita joia, es troba la petita capella de Sant Salvador a la masia de can Boquet.
És una bona oportunitat per a conéixer un paratge situat en un punt immillorable de la Serralada Litoral.
Us animen a guadir de la visita.
Us proposem una activitat que organitza el Museu de Vilassar de Dalt.
La sortida prevista pel diumenge 1 de maig preveu la visita dels entorns de can Boquet.
En un petit radi d'acció aquesta zona és curulla de jaciments prehistòrics: la cova de la Granota, la cova de Pau, la Cova d'en Joan, el dolmen de la Roca d'en Toni, i altres rocams. També compta amb restes medievals, i com a petita joia, es troba la petita capella de Sant Salvador a la masia de can Boquet.
És una bona oportunitat per a conéixer un paratge situat en un punt immillorable de la Serralada Litoral.
Us animen a guadir de la visita.
Etiquetes de comentaris:
Can Boquet,
Epoca medieval,
Vilassar de Dalt. Prehistòria
dimarts, 19 d’abril del 2016
Tot seguit us afegim una butlleta de subscripció a l'associació. Si coneixeu gent interessada a integrar-se a la nostra entitat, animeu-la a associar-se. Només cal que es posi en contacte amb en Quim Garcia o Imma Bassols, complimentant la butlleta i ambdós efectuaran el tràmit de donar d'alta al CEAHM als nouvinguts. Un dels nostres objectius és augmentar el nombre d'associats i així poder tirar endavant els projectes que ens poguem arribar a proposar.
Amb aquest escrit i donant compliment el que
disposa l’article 4 dels Estatuts de l’Associació Centre d’Estudis d’Arqueologia i Història de Mataró,
Jo, en/na
................................................................................................,
amb DNI núm. ......................, domicili al c/
.....................................................................................,
de la població de ...............
........................................................, codi postal
.............., telèfon de contacte,
........................., correu
electrònic................................................,
manifesto que vull formar part de forma lliure
i voluntària de l’associació, en qualitat de:
|
Persona
física, major d’edat i amb capacitat d’obrar
|
Persona
física, menor d’edat (s’acompanya consentiment de legals representants)
|
Persona
jurídica, que s’ajusti als requeriments dels Estatuts
Per la qual cosa sol·licito integrar-me al
Centre d’Estudis d’Arqueologia i Història de Mataró, prèvia valoració de la
Junta Directiva i comunicació en assemblea general més immediata.
Així mateix, autoritzo que se’m domiciliï la
quota anyal al següent compte bancari:
NÚM. IBAN:
____________________________________________________________
NÚM. DE COMPTE_________________________________________________________
Ho signo als efectes escaients,
A ..............................., amb data,
...........................................
*Per a lliurar aquesta butlleta, contacteu
amb:
- Quim Garcia, al telèfon 93 758 24 00 , o bé,
- Imma Bassols, al telèfon
660 142 426
Etiquetes de comentaris:
associats,
entitat,
Subscripció
dimarts, 5 d’abril del 2016
Dòlmens i menhirs
En Robert Lleonart, el proper 14 d'abril de 2016, a dos quarts de vuit a Ca l'Arenes farà una conferència d'un tema que ell n'és bon coneixedor.
El dòlmens i els menhirs són l'excusa per parlar de la prehistòria que es desenvolupa a la nostra Serralada Litoral, i en concret, durant el megalitisme.
En Robert ens parlarà d'un projecte d'investigació que va arrencar l'any 1999 i que fins ara ha anat desenvolupant-se.
D'aquest projecte ha sortit un estudi molt elaborat que vol actualitzar el que fins ara es coneix sobre megàlits a cavall del Maresme i del Vallès Oriental.
Possiblement, descobrireu aspectes i circumstàncies dels quals no havíeu imaginat possibles.
Veniu a gaudir de la conversa amable i instructiva que brolla de l'amic Robert.
Així, ens trobem el dijous 14 d'abril!
El dòlmens i els menhirs són l'excusa per parlar de la prehistòria que es desenvolupa a la nostra Serralada Litoral, i en concret, durant el megalitisme.
En Robert ens parlarà d'un projecte d'investigació que va arrencar l'any 1999 i que fins ara ha anat desenvolupant-se.
D'aquest projecte ha sortit un estudi molt elaborat que vol actualitzar el que fins ara es coneix sobre megàlits a cavall del Maresme i del Vallès Oriental.
Possiblement, descobrireu aspectes i circumstàncies dels quals no havíeu imaginat possibles.
Veniu a gaudir de la conversa amable i instructiva que brolla de l'amic Robert.
Així, ens trobem el dijous 14 d'abril!
Etiquetes de comentaris:
conferència,
megalitisme,
Prehistoria,
Robert Lleonart
Subscriure's a:
Missatges (Atom)







